Beneficii pentru angajați: cum poți să atragi cei mai buni profesioniști, când ai un business mic

Managerii business-urilor mici pot întâmpina provocări în procesul de recrutare. De multe ori, profesioniștii cu experiență solidă aleg companii mari, care le oferă mai multă siguranță a locului de muncă sau expunere la experiențe internaționale, însă nu toți angajații de top gândesc în felul acesta. Mulți experți preferă businessurile mici, tocmai datorită avantajelor pe care le au în plus, față de marile companii. Iată câteva beneficii pe care le poți evidenția, atunci când ești în proces de recrutare.

Procesul de angajare este mai simplu

Pentru multe persoane, poate fi atractivă ideea de a se angaja la o companie mică, tocmai pentru că procesul de recrutare durează mai puțin și implică mai puține etape decât în cazul multinaționalelor. Potențialii angajați nu sunt nevoiți să treacă prin nenumărate interviuri, probe și teste în cadrul companiilor mai mici. Un business mic are un proces de recrutare mai direct, ce implică întâlniri cu majoritatea viitorilor colegi cu care va interacționa direct, ceea ce poate fi un avantaj competitiv important.

Există posibilitatea de a implementa mai ușor unele idei

Cu o organizare internă și o infrastructură tehnică mai simple, un business mic poate implementa anumite schimbări mult mai rapid. Angajații care sunt deschiși către inovație, cei care au inițiativă și își doresc să experimenteze idei noi pot găsi un mediu propice în businessurile mici.

Tot datorită structurii mai suple, în companiile mai mici, schimbările se pot integra mai ușor în procesele de zi cu zi.

Poți aduce beneficii extrasalariale atractive și competitive

Evident, salariul rămâne principalul factor de negociere atunci când o persoană alege un anumit loc de muncă, însă businessurile mici pot aduce în discuție și beneficii extrasalariale relevante, care să egaleze ofertele marilor companii. Aici paleta de opțiuni este destul de largă și adesea aliniată, sau chiar mai ofertantă decât în cazul companiilor mai mari. Iată ce poți oferi în plus angajaților tăi pentru a-i atrage, dar și pentru a-i motiva să rămână în echipa ta:

Asigurări de viață

Venite în completarea salariului, asigurările de viață pot aduce mai multă stabilitate angajaților tăi. Acestea le oferă liniștea că, în cazul unor evenimente neprevăzute, ei și familiile lor vor fi protejați din punct de vedere financiar. Limita minimă de angajați, pentru a încheia o poliță de asigurare, este de cinci, iar odată cu încheierea unei asigurări de viață de grup, angajatorii pot primi o serie de avantaje indirecte. Descoperă mai multe detalii pe pagina Asigurări de viață pentru angajați.

Asigurări de sănătate

Acestea reprezintă atât o cale de a-ți consolida oferta ca angajator, cât și o modalitate de a avea grijă de sănătatea angajaților tăi. În cazul internării, angajatul poate primi o indemnizație pentru fiecare zi de spitalizare, iar în situația în care angajatul este nevoit să suporte anumite cheltuieli medicale, costul îi va fi rambursat în limita maximă prevăzută în polița de asigurare. Printre cheltuielile acoperite, se regăsesc și costurile de tratament, medicamentele, unele investigații și, consultațiile medicale recomandate de către medic. În plus, prin plata unei astfel de polițe de asigurare, angajatorul beneficiază de deductibilitate fiscală în limita a 400 EURO/an/persoană. Află aici care sunt și celelalte avantaje ale unei asigurari de sanatate pentru angajatii tai.

Bonusuri, tichete cadou și vouchere de vacanță sau decontarea cheltuielilor din vacanță

Bonusurile în bani și tichetele cadou pot fi oferite angajaților și copiilor acestora, mai ales în preajma ocaziilor speciale, cum sunt Crăciunul, Paștele, 1 Martie, 8 Martie, 1 Iunie, zilele de naștere sau alte astfel de momente importante. Și în cazul tichetelor cadou există facilități fiscale demne de luat în calcul.

Totodată, voucherele de vacanță, sau posibilitatea de a deconta anumite cheltuieli din vacanță pot reprezenta beneficii convingătoare pentru mulți potențiali angajați. Membrii echipei tale vor fi  încurajați să se odihnească și să-și ia toate zilele de concediu cuvenit și vor simți că angajatorul lor prețuiește echilibrul dintre viața personală și cea profesională.

Promovează un program flexibil

Pentru mulți angajați este important să aibă un program flexibil, care să le permită să se bucure de pasiunile lor și de timpul cu familia. Varianta clasică 9:00 -18:00 nu este ideală pentru orice persoană, mai ales în cazul părinților, al căror program depinde adesea de programul școlilor și al activităților extra-școlare ale copilului. Avantajul businessurilor mici este că au mai multă libertate în ceea ce privește adoptarea unui program flexibil. Ca manager, ai posibilitatea de a permite angajaților să își aleagă orele de început și de încheiere ale zilei de muncă. O altă politică ar fi aceea de a le permite să aleagă între cinci zile de opt ore și patru zile de 10 ore. Acest beneficiu le poate oferi un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, îi poate ajuta să fie mai productivi, mai motivați și mai deschiși în fața schimbărilor.

Pe scurt, businessurile mici pot aduce numeroase avantaje angajaților care sunt în căutarea unor echipe mai coezive și a unei structuri organizaționale mai simple, iar managerii își pot construi echipe productive și loiale, atunci când știu să aleagă și să promoveze beneficiile potrivite pentru echipa lor.

Sursa foto: Shutterstock