Skip Navigation

Despăgubiri

Pășim prin viață împreună și suntem alături de tine în orice etapă te-ai afla! Știm că ai multe pe cap în situația în care se întâmplă un eveniment asigurat. De aceea, am încercat să facem procesul de despăgubire cât mai ușor posibil.

Cum poți transmite solicitarea de despăgubire?

Foarte ușor, accesând portalul e-Claims. Aici poți să completezi, să atașezi documentele și să transmiți solicitarea!

Dacă vei opta pentru completarea unui formular de despăgubire și transmiterea lui prin poștă sau e-mail vei găsi informațiile necesare la rubrica de mai jos.

Accesează e-Claims!

Aici poți să completezi, să atașezi documentele și să transmiți solicitarea!

Accesează aici e-Claims!

De ce documente ai nevoie?

Mai jos regăsești informațiile de care ai nevoie atunci când deschizi un dosar de despăgubire.

Formularele și broșura cu instrucțiuni (ce conține informații cu privire la documentele necesare în funcţie de eveniment) pot fi descărcate și tipărite de mai jos, în funcție de tipul de asigurare încheiat.

De ce documente ai nevoie în funcție de tipul de asigurare încheiat:

Pentru acest tip de asigurari, în funcție de evenimentul suferit, sunt necesare documentele detaliate în Kit-ul de Despăgubire pe care îl găsești aici

Formularele necesare, menționate în Kit-ul de Despăgubire, pot fi descărcate aici:

În situația în care Asigurarea deținută este Extramed sau Dr. Kid, te rugăm să completezi formularele de mai jos:

Dacă asigurarea ta de grup (prin angajatorul tău) include Asigurarea de Viață atunci găsesti aici documentele necesare.

Pentru acest tip de asigurare, în funcție de evenimentul suferit, sunt necesare:

  • Documentele detaliate în Kit-ul de Despăgubire pe care îl găsești aici 
  • Formularul “Cerere de despăgubire”, completat și semnat de către Asigurat /Beneficiar despăgubire; 

Ne poți ajuta să îți soluționăm mai repede solicitarea de despăgubire rugând Medicul curant/de familie să completeze formularul pe care îl găsești mai jos. Te rugăm să selectezi formularul potrivit evenimentului apărut:

Dacă asigurarea ta de grup (prin angajatorul tău) include Asigurarea de sănătate, găsești aici:

*Pentru detalii sună la (+40) 21 208 4100, disponibil non-stop și noi îți oferim informații despre:

• Serviciile solicitate și acoperirea acestora de asigurarea ta, inclusiv costul pe care noi îl vom plăti direct către Spitalul/Clinica parteneră;

• Documentele necesare, prezentate în Termenii și Condițiile de asigurare - aprobare prealabilă a despăgubirii (obligatorie înainte de programarea în Spitalul din Reţea);

• Date de contact, necesare pentru programare.

Pentru acest tip de asigurare, în funcție de evenimentul suferit, sunt necesare:

  • Documentele detaliate în Kit-ul de Despăgubire pe care îl găsești aici 
  • Formularul “Cerere de despăgubire”, completat și semnat de către Asigurat /Beneficiar despăgubire, în cazul oricăror evenimente conform acoperirii oferită de asigurare, exceptând Şomajul;

sau

  • Formularul “Cerere de despagubire – Șomaj”  - completat și semnat de către Asigurat /Beneficiar despăgubire, conform acoperirii oferită de asigurare, în cazul pierderii involuntare a locului de munca (Șomaj);

 

Ne poți ajuta să îți soluționăm mai repede solicitarea de despăgubire (evenimente, exceptând Somajul) rugând medicul curant/de familie să completeze formularul pe care îl găsești mai jos. Te rugăm să selectezi formularul potrivit evenimentului apărut:

 

Pentru acest tip de asigurare, în funcție de evenimentul suferit, sunt necesare:

  • Documentele detaliate în Kit-ul de Despăgubire pe care îl găsești aici 
  • Formularul “Cerere de despăgubire”, completat și semnat de către Asigurat /Beneficiar despăgubire, în cazul oricăror evenimente conform acoperirii oferită de asigurare, exceptând Șomajul;

sau

  • Formularul “Cerere de despăgubire – Șomaj”  - completat și semnat de către Asigurat /Beneficiar despăgubire, conform acoperirii oferită de asigurare, în cazul pierderii involuntare a locului de munca (Șomaj);

Ne poți ajuta să îți soluționăm mai repede solicitarea de despăgubire (evenimente, exceptând Șomajul) rugând medicul curant/de familie să completeze formularul pe care îl găsești mai jos. Te rugăm să selectezi formularul potrivit evenimentului apărut:

Politica de prelucrare a datelor personale a Metropolitan Life

Accesează acest link pentru mai multe informații despre Politica de prelucrare a datelor personale a Metropolitan Life Asigurări MetLife Europe d.a.c. Dublin Sucursala București și Metropolitan Life Asigurări MetLife Europe Insurance d.a.c. Dublin Sucursala București (Metropolitan Life Asigurări).

Cum poți transmite solicitarea de despăgubire?

Așteptăm documentele tale mai sus menționate prin agentul tău de asigurare/bancă/broker sau direct la Sediul Central:

  • E-mail: despagubiri@metropolitanlife.ro
  • Adresa poștală: Metropolitan Life Asigurări MetLife Europe d.a.c Dublin Sucursala București - Departament Despăgubiri, Europe House, B-dul Lascăr Catargiu, nr. 47 - 53, et. 4, cod 010665, sector 1, București, România, Fax: 021.208.4104

 

Care este modalitatea de plată a despăgubirii?

Plata despăgubirii va fi efectuată în contul bancar al beneficiarului acesteia, exceptând asigurările în cazul cărora plata despăgubirii înseamnă preluarea plății ratelor bancare sau achitarea către bancă a soldului restant la data decesului, aferent creditului bancar sau alte produse similare.

Plata în cont bancar

Ne poți ajuta să îți soluționăm mai repede solicitarea de despăgubire prin transmiterea detaliilor cu privire la contul bancar împreună cu Cererea de despăgubire.

Aceste date pot fi transmise în următoarele moduri:

  • Completând în secțiunea dedicată contului bancar în e-Claims sau în Cererea de despăgubire.
  • Atașând Extras de cont (cu detaliile contului bancar extras semnat și ștampilat de către banca emitentă).

Foarte important! Beneficiarul sumei despăgubite trebuie să fie și titularul Contului bancar.

Când trebuie să notifici evenimentul și să transmiți documentele?

Te rugăm să ne notifici și să transmiți toate documentele necesare cât mai curand posibil de la data evenimentului (maximum 30 de zile de la eveniment)

Notă! Dacă oricare dintre documente este într-o limbă străină – de exemplu dacă ai avut un accident in afara granițelor statului, – documentul trebuie tradus de un traducător autorizat înainte de a fi transmis către noi.

Cum pot fi prevenite întârzierile în evaluarea solicitării de despăgubire?

Pentru a ne ajuta să rezolvam solicitarea cât mai repede posibil, te rugăm să urmezi cu atentie pașii de mai sus. În caz contrar, cererea poate fi întârziată sau chiar respinsă (dacă lipsesc documente necesare evaluării).

Dacă ești participant la Fondul de Pensii Administrat Privat Metropolitan Life și dorești să afli cum poți intra în posesia activului net, poți găsi mai multe informații accesând portalul dedicat.