Măsuri pentru a facilita reluarea rutinei profesionale a unui angajat, după o pauză provocată de o situație neprevazută

Succesul oricărei afaceri sau organizații depinde de o echipă puternică, motivată și dornică de a face performanță în fiecare zi. Totuși, fiecare persoană are momente când se confruntă cu anumite probleme, de ordin fizic sau emoțional, pentru care ar putea avea nevoie de o perioadă de repaus.

Sunt des întâlnite situațiile care determină un angajat să lipsească pentru câteva zile de la locul de muncă, însă în unele cazuri această absență se prelungește, iar revenirea la activitățile profesionale se dovedește a fi mai dificilă.

Lasă-ne datele tale 👉AICI și discută cu un consultant despre opțiunile de protecție financiară oferite de Metropolitan Life.

Întrucât reîntoarcerea la locul de muncă și reluarea activității fără sincope a angajaților este direct corelată cu succesul întregii echipe din care fac parte, liderii din companii pot avea în vedere măsuri pentru a-și susține angajații în reluarea activității și pentru a-i ajuta să revină la rutina profesională.

Evenimentul care a dus la absența prelungită a angajatului de la locul de muncă poate avea urmări din cauza cărora reîntoarcerea la activitățile normale va fi îngreunată. Pentru a asigura susținerea deplină a persoanei aflate în dificultate, angajatorul poate avea în vedere unele măsuri care, în cele din urmă, pot asigura reintegrarea cu succes a angajatului la locul de muncă. Iată care sunt acestea:

Crearea unui cadru în care angajatul să se exteriorizeze

O afecțiune sau un accident, din cauza căruia salariatul a trebuit să lipsească pentru o perioadă de la locul de muncă, poate avea consecințe greu de gestionat din punct de vedere fizic și emoțional.

De aceea, este important să existe un cadru de comunicare cu angajatul, în care acesta să poată vorbi deschis despre provocările din prezent. Programele de asistență pot fi o soluție utilă pentru a sprijini membrii echipei, care se confruntă cu situații dificile, prin discuții, online sau telefonice, cu psihologi, sau prin webinarii și materiale cu teme specifice.

De asemenea, managerul direct sau managerul de Resurse Umane pot reprezenta persoane cheie în ceea ce privește comunicarea și reintegrarea treptată în echipă și în activitățile profesionale și ar trebui să facă primul pas în a stabili un cadru de comunicare cu angajatul.

Stabilirea unui plan gradual pentru reîntoarcerea la locul de muncă

O persoană care a lipsit pentru o perioadă îndelungată de la locul de muncă, din cauza unei afecțiuni, va avea dificultăți în a se reintegra și a-și relua activitățile obișnuite. Având în vedere că, în cele mai multe cazuri, o reîntoarcere rapidă la job nu este posibilă, cea mai bună abordare este stabilirea unui plan, împărțit pe etape, care să-i permită angajatului să-și reia activitățile treptat, fără a simți presiune și fără a fi nevoit să-și părăsească prea repede zona de confort.

Un astfel de plan poate fi împărțit pe zile, sau chiar și pe săptămâni, iar durata acestuia poate varia în funcție de complexitatea activităților pe care angajatul le întreprinde sau de natura afecțiunii cu care s-a confruntat. Discuțiile cu angajatul sunt esențiale într-o astfel de situație, pentru ca planul gândit pentru reintegrare să fie agreat cu acesta și să nu includă activități prea greu de gestionat emoțional după o pauză mai lungă de la locul de muncă.

Încurajarea unui mod de lucru ce oferă mai mult echilibru între viața personală și cea profesională

De multe ori, o îmbolnăvire sau o accidentare a angajatului poate provoca efecte negative și asupra vieții personale a acestuia, aducându-l în situația în care se va izola și va refuza socializarea. Acest lucru se va răsfrânge, inevitabil, și asupra capacității sale de a-și relua activitățile de la serviciu, chiar și după vindecare.

Unele beneficii, precum un program flexibil, posibilitatea de a lucra de acasă sau întâlniri informale cu echipa reprezintă metode simple prin care angajatul să-și redescopere nevoia de a socializa și motivația de a lucra, dar și să-i ofere timp pentru a se bucura și de viața sa personală.

Pași concreți pentru ca angajații să se simtă protejați și încrezători în viitor

Absența unui angajat provocată de un accident sau o îmbolnăvire va avea cu siguranță impact și asupra altor membri ai echipei, care vor analiza modul în care angajatorul a gestionat situația, și vor lua decizii în consecință.

Oferirea unui beneficiu concret, prin care angajatul și echipa extinsă să poate să gestioneze situații neprevăzute poate să contribuie la sentimentul de siguranță și susținere din partea angajatorului.

O asigurare de sănătate pentru angajați va oferi angajaților susținerea financiară necesară pentru a trata diagnosticul cu care se confruntă, pentru a reveni la viața firească și a-și relua activitatea profesională. Planurile de protecție pentru angajați pot asigura susținere financiară în cazul unei spitalizări sau a unei intervenții chirurgicale necesare în urma unei îmbolnăviri sau a unui accident și poate include o componentă de protecție pentru afecțiuni grave, ce oferă tratament la clinici de top din străinătate.

Asigurările pentru angajați le oferă sprijin acestora, cât și familiilor lor, în situații neprevăzute și poate fi configurată de angajator în funcție de specificul domeniului sau de bugetul pe care dorește să îl aloce.

Protecția angajaților și accesul la resurse de specialitate, care să le asigure acestora tot sprijinul necesar în cazul unui eveniment neprevăzut, merită inclusă pe lista de priorități pentru orice angajator care își dorește o echipă productivă și orientată către rezultate de succes.

Deși este un proces gradual și configurat pentru nevoile particulare ale fiecărui individ, o intervenție rapidă este necesară pentru a asigura întoarcerea cu succes la muncă a angajatului.

Sursa foto: Shutterstock